З В І Т

ПРО РОБОТУ

ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОННОГО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ГВАРДІЙСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

У 2020 РОЦІ


Відповідно до рішення 22 сесії Гвардійської сільської ради від 20.10.2017 року № 16 створено Хмельницький районний інклюзивно-ресурсний центр Гвардійської сільської ради, який розташований за адресою Хмельницький р-н, с.Райківці, вул.Паркова,1.

У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр", іншими актами законодавства та Статутом.

Засновником Хмельницького районного інклюзивно-ресурсного центру Гвардійської сільської ради є Гвардійська сільська рада.

І. Кадрове забезпечення ІРЦ

Відповідно до затвердженого штатного розпису на 2020 рік кількість відкритих ставок становить 12 одиниць, з них:

1 ставка - директора;

2 ставки - вчителя-дефектолога;

2 ставки - вчителя - логопеда;

2 ставки - практичного психолога;

2 ставки вчителя-реабілітолога;

0,5 ставки - бухгалтера;

0,5 ставки - медичної сестри;

1 ставка - прибиральниці;

1 ставка - сторожа.

З них станом на 31.12.2020 року були заповнені:

1 ставка - директора;

1 ставка - вчителя-логопеда;

1 ставка - вчителя-реабілітолога;

1 ставка - практичного психолога;

0,5 ставки - бухгалтера;

1 ставка - прибиральниці;

1 ставка - сторожа.

ІІ. Матеріально-технічна база ІРЦ

Хмельницький районний інклюзивно-ресурсний центр Гвардійської сільської ради розташований у двоповерховій будівлі з загальною площею у 1337 кв.м., на першому поверсі. 228, 2 кв.м. облаштовано для роботи центру.

З метою створення належних умов для проведення комплексної оцінки розвитку дітей та корекційно-розвиткової роботи в центрі облаштовано:

- зал засідань фахівців інклюзивно-ресурсного центру;

- кабінет вчителя - логопеда та робоча зона для вчителя-дефектолога;

- кабінет практичного психолога;

- два кабінети для занять з ЛФК;

- кабінет директора;

- приймальня для відвідувачів.

У центрі наявні сучасні меблі та обладнання, а саме: комп'ютерне обладнання (2 ноутбуки, 2 планшети, 3 стаціонарних комп'ютера 2 прінтера, ламінатор, проектор); меблі (шафи для одягу, столики для дітей, парти, стільчики); спеціальне обладнання (конструктори, бізіборди, кінетичний пісок, сенсорна гойдалка, сенсорні м'ячі, велотренажери, бігова доріжка, сухі басейни та ін.).

З метою укріплення матеріально-технічної бази у 2020 р. було використано 11 711,72 грн. з місцевого бюджету на проведення косметичного ремонту. Відремонтовано та частково оновлено сантехніку у кімнаті гігієни, виготовлено технічні умови на встановлення вузла дистанційного обліку газу, закуплено господарський інвентар, пофарбовано підлогу у кабінетах, відремонтовано кольоровий принтер, фахівців 100% забезпечено канцтоварами.

ІІІ. Організаційно-методична робота ІРЦ

Інклюзивна освіта дітей з особливими освітніми потребами є одним з фундаментальних напрямів реформування сучасної школи. Здійснення інклюзивної освіти потребує організації належного психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітнього процесу: дітей та дорослих (фахівців різних напрямків, батьків, адміністрації). У 2020 році Хмельницький районний інклюзивно-ресурсний центр Гвардійської сільської ради співпрацював за укладеними угодами із Хмельницьким районним відділом освіти, культури, молоді та спорту, Чорнострівською ОТГ, Лісовогринівецькою ОТГ.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID - 19» та наказу директора ІРЦ від 12.03.2020 № 3 «Про введення карантину в Хмельницькому районному інклюзивно-ресурсному центрі Гвардійської сільської ради» починаючи із 12 березня 2020 року фахівці центру перейшли на дистанційну форму роботи. Відповідно до протоколу позачергового засідання комісії ТЕБ та НС Гвардійської сільської ради від 24.06.2020 року роботу центру було відновлено.

В центрі створено безпечні умови для роботи фахівців та дітей у період карантину, закуплено дезінфікуючі засоби, медичні маски, рукавички, безконтактний термометр. На медичні товари використано 3 000 грн. з місцевого бюджету. Відповідно до вимог головного санітарного лікаря закуплені паперові рушники, рідке мило, урни для використаних індивідуальних засобів захисту, щоденно проводиться температурний скринінг із занесенням показників у журнал. Фахівці ІРЦ проводять корекційно-розвиткові заняття із використанням індивідуальних засобі захисту.

У зв'язку із переходом на дистанційну форму роботи фахівці опанували платформу ZOOM для проведення онлайн-зустрічей, створили вайбер-групи із педагогами, консультували батьків та педагогів у телефонному режимі.

У період встановленого жорсткого карантину комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей не проводилася.

ІV. Інформаційно-просвітницька діяльність та консультативна робота

ІРЦ взаємодіє з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти з метою раннього виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, здійснювала підвищення фахової майстерності педагогічних працівників шляхом проведення:

  • семінар-практикум - 2 (для практичних психологів - «Напрями роботи практичного психолога з дітьми з особливими потребами», для вчителів ЛФК та «Ритміка» - «Організація роботи з рухової реабілітації дітей з ООП»);
  • круглий стіл - 2 (для практичних психологів - «Роль психолога в ефективній взаємодії учасників команди супроводу дитини з ООП», для асистентів вчителів «Спільне викладання як запорука успішної роботи учителя та асистента учителя»);

Розроблено буклети для батьків «Поради батькам щодо розвитку мовлення дошкільників», «Профілактика та корекція порушень постави та плоскостопості».

Фахівці Хмельницького районного інклюзивно-ресурсного центру (за запитом) приймали участь в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Розроблялись методичні рекомендації для практичних психологів, асистентів вчителів, вчителів ЛФК та «Ритміки». Для проведення інформаційно-просвітницьких заходів фахівці ІРЦ використовували у своїй роботі платформу ZOOM під час проведення семінарів, працювала Вайбер група для вчителів ЛФК, «Ритміки», та асистентів вчителів, практичних психологів.

Важливим аспектом діяльності центру є надання консультативно-психологічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами та педагогічними працівникам. З цією метою з батьками та педагогічними працівниками проводилися індивідуальні консультації, більшість із них надавалися дистанційно у зв'язку із епідемічною ситуацією в країні. Протягом 2020 року фахівцями центру було надано 558 консультацій, із них 288 - батькам/законним представникам та 233 - педагогічним працівникам, 37 - спеціалісти з питань освіти, лікарі, соц.служба. Консультації фіксувалися у журналі консультацій. Тематика консультацій з батьками у більшості випадків стосувалася особливостей розвитку дитини відповідно до нозологій, результатів комплексного обстеження когнітивної та емоційно-вольової сфер, мовленнєвого та фізичного розвитку. Педагогічні працівники переважно потребували консультацій щодо порядку організації інклюзивного навчання в освітніх закладах, складання індивідуальної програми розвитку дитини та розподілу корекційно-розвиткових занять.

Завдяки проведенню інвормаційно-просвітницької діяльності серед педагогічних працівників та батьків у 2020 році збільшилась мережа інклюзивних класів у Хмельницькому районі, а саме в Малиницькому НВК дитина перейшла із індивідуальної форми навчання в інклюзивний клас, з'явився інклюзивний клас у Копистинському НВК, відкрито другий інклюзивний клас у Лісовогринівецькому ліцеї, а також одна дитина перейшла із спеціалізованого закладу в інклюзивний клас Лісовогринівецького ліцею.

З метою охоплення більшої кількості людей про діяльність центру, новини висвітлювалися на сайті та сторінці у Facebook.

V. Експертно-діагностична діяльність та корекційно-розвиткова робота

Всього у 2020 році, відповідно до заяв та необхідного пакету документів від батьків, зареєстровано 26 дітей, які пройшли комплексну оцінку розвитку дитини. За результатами обстеження підготовлено висновки та розроблено рекомендації щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини. Із них 12 дітей дошкільного віку, 13 дітей шкільного віку та 1 дитина, яка навчається у закладі професійно-технічної освіти.

Протягом 2020 року практичним психологом, вчителем-логопедом та вчителем-реабілітологом проведено 922 корекційно-розвиткових заняття для дітей дошкільного та шкільного віку. У період жорсткого карантину заняття проводились дистанційно.

VІ. Підвищення кваліфікаційного рівня та фахової майстерності

Значна увага в центрі приділяється підвищенню професійного рівня фахівців центру. У 2020 році, з метою самоосвіти фахівці та директор центру

стали учасниками багатьох онлайн-семінарів, вебінарів, конференцій («Участь батьків у організації інклюзивного навчання», «Недискримінаційний підхід у навчанні», «Робота вчителя початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами», «Ігрові методики для розвитку мовлення», «Універсальні логопедичні вправи для покращення дикції школярів», «Немовленнєва дитина в інклюзивному просторі», «Міжнародна класифікація функціонування у реабілітаційній практиці», «Аутизм навчання та корекція», «Від соціальної до освітньої інклюзії-умови організації та практика використання» та інші) та отримали відповідні сертифікати.

VІІ. Інформаційно-аналітична діяльність

Фахівцями центру велася відповідна документація:

-план роботи фахівця (річний, місячний, тижневий);

-графік роботи;

-журнал корекційно-розвиткової роботи;

-журнал консультацій;

-протоколи індивідуальних діагностичних обстежень;

-сформовано відповідні папки, згідно затвердженої номенклатури;

-реєстр дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ;

-реєстр закладів дошкільної, загальної середньої освіти;

- реєстр фахівців, які надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами;

Здійснювалася підготовка звітної інформації про результати діяльності ІРЦ для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності ІРЦ.

Проблеми, які виникали у роботі протягом 2020 року

та можливі шляхи їх вирішення

І. Кадрове забезпечення ІРЦ

У 2020 році Хмельницький районний інклюзивно-ресурсний центр Гвардійської сільської ради не був повністю укомплектований фахівцями згідно затверджених штатів, а лише на 54 % від потреби.

Вакантними залишалися такі ставки:

  • вчитель-дефектолог -2 ставки;
  • вчитель-логопед - 1 ставка;
  • вчитель-реабілітолог - 1 ставка;
  • медична сестра - 0,5 ставки.

А також у зв'язку із зміною території обслуговування було скорочено 2 ставки, а саме ставка вчителя-дефектолога та ставка вчителя-реабілітолога.

Тому у 2021 році роботу щодо укомплектування штатів буде продовжено, шляхом подання оголошень про конкурс на вакантні посади у газету, розміщення оголошення на сайті центру.

ІІ. Співпраця із громадами

У 2020 році не було підписано угоди про співпрацю із Олешинською, Розсошанською та Шаровечківською громадами, хоча звернення від Шаровечківської та Розсошанської ОТГ батьків дітей, з метою проведення комплексної оцінки розвитку, дітям були та послуги надавалися. Тому у 2021 році буде продовжено роботу щодо налагодження співпраці ІРЦ з громадами, шляхом популяризації інклюзивної освіти, презентації роботи центру.

Основні завдання

діяльності інклюзивно-ресурсного центру на 2021 рік

І.Інформаційно-аналітична та експертно-діагностична діяльність

1.1.Продовжувати виявлення дітей, які мають особливі освітні потреби і належать до групи ризику, щодо виникнення труднощів у здобутті освіти, проводити комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.

1.2. Здійснювати облік дітей з особливими освітніми потребами, поповнювати банки даних про загальну кількість їх в громадах та окремо за видами порушень, аналізувати основні тенденції та існуючі в районі можливості задоволення їх освітніх потреб.

1.3.Вести реєстр дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі;

1.4.Здійснювати раннє виявлення дітей з порушеннями в розвитку і забезпечувати їх кваліфікованою корекційною допомогою в ранньому і дошкільному віці.

1.5. Проводити моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.

ІІ. Інформаційно-просвітницька діяльність

2.1.Надавати практичну та консультативну допомогу шкільним, дошкільним командам психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

2.2. Провести:

- семінар-практикум для асистентів вчителів та практичних психологів, на тему «Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Формування толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. Рівні права для всіх»;

- семінар-практикум на тему «Співпраця асистента вчителя із вчителем - логопедом та практичним психологом у подоланні вад усного та писемного мовлення дітей, які перебувають на інклюзивному навчанні».

- майстер - клас для батьків «Розвиваємо мовлення дітей вдома»;

- тематичну консультацію для вчителів ЛФК та «Ритміки», на тему «Створення умов для сенсомоторного розвитку дитини з ООП».

ІІІ. Методична підтримка інклюзивного навчання

3.1. Розробити буклети з методичними рекомендаціями:

- Методичні рекомендації для вчителів фізичної культури: «Фізична культура, як інклюзивне середовище»;

- Методичні рекомендації «Організація додаткових корекційно-розвиткових занять з дітьми з ООП практичним психологом закладу освіти»;

- Методичні рекомендації щодо підготовки документів та проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей;

- Методичні рекомендації та вимоги до підготовки та проведення занять з мовленнєвого спілкування з дітьми раннього та дошкільного віку;

- Методичні рекомендації для асистентів вчителів.

ІV. Підвищення кваліфікаційного та фахової майстерності фахівців ІРЦ

4.1.Залучити фахівців ІРЦ до участі в таких заходах:

-семінар-практикум для фахівців ІРЦ (вчителі-реабілітологи) «Актуальні проблеми реабілітації дітей з особливими освітніми потребами: практичний аспект» (Молчанюк О.В., вчитель-реабілітолог);

- семінар-практикум для фахівців ІРЦ (вчителі-логопеди) «Приклад успішної роботи вчителя-логопеда в умовах інклюзивно-ресурсного центру» (Мельник Н.В., вчитель-логопед);

- семінар-практикум для фахівців ІРЦ (практичні психологи) «Діагностичний інструментарій практичного психолога в інклюзивно-ресурсному центрі» (ІІ частина) (Галайда Р.Д., практичний психолог);

- тренінг «Профілактика емоційного вигорання фахівців ІРЦ» (Боднар О.В., директор ІРЦ; Мельник Н.В., вчитель-логопед; Галайда Р.Д., практичний психолог; Молчанюк О.В., вчитель-реабілітолог).

-курси підвищення кваліфікації при ХОІППО (вчитель-реабілітолог Молчанюк О.В.).

V.Кадрове забезпечення

5.1.Доукомплектувати штати згідно затвердженого штатного розпису: 1 ставка практичного психолога, 1 ставка вчителя-логопеда, 1 ставка вчителя-дефектолога, 0,5 ставки медичної сестри.

VІ. Матеріально-технічна база ІРЦ

6.1. Встановлення вузла дистанційного обліку газу у приміщенні котельні;

6.2. Заміна кранів та частини труби у приміщенні котельні;

6.3. Привести у відповідність протирадіаційне укриття;

6.4. Косметичний ремонт у кабінетах фахівців.

6.5. Провести санітарну обрізку дерев на території центру.

Директор ІРЦ                                         Олена БОДНАР

Додайте текст тут...

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати